Zilele imnului national


„Deşteaptă-te, române!” este, din 1990, imnul naţional al României. Versurile şi aranjamentul aparţin lui Andrei Mureşanu (1816 - 1863), poet de factură romantică, ziarist, traducător, un adevărat tribun al epocii marcate de Revoluţia de la 1848. Se spune ca prima data s-a cantat la Rm. Valcea, in parcul Zavoi, la 29 iulie 1848.

De cativa ani, in Rm. Valcea (orasul in care m-am nascut si in care locuiesc) se sarbatoresc "Zilele imnului/zilele orasului". Cu aceasta ocazie, au loc spectacole cu muzica pentru toate gusturile, se fac expozitii cu obiecte realizate de mesteri populari priceputi din toata tara, se joaca piese de teatru la Teatrul Ariel din parcul Zavoi etc, etc. Toate acestea pentru a sarbatori imnul national, dar si pentru binedispunerea oamenilor.

Anul acesta, am primit vizita Dlui Basescu, care a venit insotit de Prima Doamna. Ca de obicei, a facut o baie de multime. Oamenii s-au inghesuit sa-l vada de aproape si sa-l salute.

A avut loc si o expozitie de masini de epoca, imi pare rau ca am ratat-o.

Am fost si eu in oras ca sa ma distrez putin, sa ma mai destind. Si am reusit:)). Am ascultat muzica, (Corina si Talisman), am servit mici si o specialitate mexicana (mmmmm, ce buna a fost, a fost prima data cand am servit). Am facut si poze, doar 4 din pacate, pentru ca mi s-au descarcat bateriile de la aparat:)) Iar la final, am vazut artificiile! M-am intalnit cu prieteni, cu cei apropiati mie si asta a fost cel mai important.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Povestea vietii mele!

Multumiri de Martisor!

Doctor fara voie!