Nasterea Domnului!

M-am saturat zilele astea! A fost un du-te vino continuu. Adelina ( adica eu) sa plateasca facturile, Adelina sa faca cumparaturi, Adelina la curaratenie (si azi mi-am dat seama ca am uitat sa sterg praful si va trebui sa-l sterg in Ajunul Craciunului), sarmalele intr-adevar nu le-am facut eu pentru ca am avut treaba (eu doar am cumparat varza si carnea), Adelina a alergat dupa carne pentru piftii, Adelina a facut chiftelute, Adelina a facut salata beuf etc. si mai ramas sa  cumpar paine si niste apa plata.... Si gata!
Si totul ca sa ne ghiftuim!
Dar vreau sa va intreb altceva! De fapt noi mai stim ce sarbatorim de fapt?!
Sarbatorim NASTAREA DOMNULUI NOSTRU IISUS CRISTOS!

Gandindu-ma eu cum am uitat importanta sarbatorii in sine si alergam doar dupa cumparaturi, cadouri, petreceri ca sa le umplem comerciantiilor, am inceput sa caut pe net despe acest lucru si uitati ce am gasit: (pe Wikipedia, am si dat linkul mai jos, ca sursa de informare).

https://ro.wikipedia.org/wiki/Na%C8%99terea_Domnului

”Nașterea Domnului, Nașterea lui Iisus sau, denumită pe scurt Nașterea, se referă la descrierea nașterii lui Iisus Hristos / Isus Hristos așa cum apare în Evanghelia după Luca și cea după Matei și, uneori, la descrierea din unele texte apocrife.

Evanghelia canonică a lui Luca cât și cea a lui Matei descriu pe Iisus ca fiind născut în Betleem, Iudeea din mamă fecioară. În relatarea din Evanghelia după Luca, Iosif și Maria călătoresc de la Nazaret la Betleem pentru recensământ, iar Iisus este născut acolo și pus într-o iesle.[1] Îngeri apar și declară că Iisus este un salvator al întregii omeniri și păstorii vin ca să-l adore. În relatarea lui Matei, astronomii urmează o stea până la Betleem pentru a aduce daruri lui Iisus, născut ca regele iudeilor. Regele Irod ordonă masacrul tuturor băieților din Betleem care au mai puțin de doi ani, dar familia lui Iisus fuge în Egipt, iar mai târziu se restabilește în Nazaret.

Nașterea Domnului sau popular Crăciunul este o sărbătoare creștină celebrată la 25 decembrie (în calendarul gregorian) sau 7 ianuarie (în calendarul iulian) în fiecare an. Ea face parte din cele 12 sărbători domnești (praznice împărătești) ale bisericilor de rit bizantin.Totuși nu există nici o dovada Biblică că Iisus s-ar fi născut pe data de 25 decembrie (în calendarul gregorian) sau 7 ianuarie (în calendarul iulian), deoarece Biblia nu menționează data nașterii lui Iisus.
„Data reală la care s-a născut Isus este necunoscută.“ (New Catholic Encyclopedia)
„Nu se cunoaște cu exactitate data nașterii lui Cristos.“ (Encyclopedia of Early Christianity)
Unele religii cum ar fi Martorii Lui Iehova, nu sarbătoresc Nașterea Domnului sau Crăciunul susținând că nu există nici o dovadă Bilbică că Iisus s-ar fi nascut pe această dată și că, dincontra există dovezi care arată că Iisus nu s-a născut pe această dată, iată câteva dintre ele:

Nu s-a născut iarna

  1. Recensământul. Cu puțin timp înainte ca Iisus să se nască, Caesar Augustus a emis un decret ca toată lumea să se înregistreze. Fiecare trebuia să se înregistreze în orașul lui, ceea ce presupunea efectuarea unei călătorii de o săptămână sau chiar mai mult (Luca 2:1–3). Această poruncă — dată probabil pentru a afla care era numărul locuitorilor în vederea strângerii impozitelor și a efectuării serviciului militar — ar fi stârnit nemulțumirea iudeilor în orice anotimp. De aceea, este puțin probabil ca Augustus să fi făcut greșeala de a-și provoca și mai mult supușii, obligându-i pe mulți dintre ei să parcurgă distanțe mari iarna, când era frig.
  2. Turmele de oi. Păstorii trăiau sub cerul liber și . . . făceau noaptea de strajă lângă turmele lor (Luca 2:8). O carte remarcă faptul că oile stăteau sub cerul liber începând cu săptămâna dinaintea Paștelui [sfârșitul lunii martie] până la jumătatea lunii noiembrie. Apoi adaugă: Iarna [oile] stăteau în staule, iar acest amănunt este suficient pentru a înțelege că data la care se ține de obicei Crăciunul, într-o lună de iarnă, este puțin probabil să fie corectă, deoarece Evanghelia spune că păstorii se aflau pe câmp (Daily Life in the Time of Jesus).

Când s-a născut Iisus?

Putem afla cu aproximație când s-a născut Isus dacă facem un calcul luând ca reper ziua în care a murit el. Era 14 nisan, în primăvara anului 33 e.n., când evreii sărbătoreau Paștele (Ioan 19:14–16). Întrucât Isus avea în jur de 30 de ani când și-a început serviciul pământesc, care a durat trei ani și jumătate, înseamnă că el s-a născut la începutul toamnei, în anul 2 î.e.n. (Luca 3:23). Adică, calculăm când a murit Iisus (când se sărbătorește Învierea Domnului sau Paștele de obicei sfârșitul lunii Mai începutul lunii Aprilie) și scădem jumătate de ani (6 luni) în urmă.”
 
 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Povestea vietii mele!

Multumiri de Martisor!

Doctor fara voie!