miercuri, 9 martie 2011

Si fara telefon, si cu banii luati...

Cand in urma cu cateva saptamani am gasit in cutia postala un plic, initial am crezut ca este vorba doar de publicitate. M-am gandit ca sigur firma care imi expediase acel plic isi promoveaza serviciile, asa ca nu m-am grabit sa-l deschid. Mi-am amintit intamplator de el a doua zi si l-am desfacut. Doar ca nu isi faceau reclama, ci eram anuntata despre altceva. O sa povestesc mai pe larg, ca sa intelegeti tot.

In octombrie 2008 mi s-a furat poseta. In ea se aflau cateva acte, bani (vreo 3 milioane de lei vechi), un telefon mobil de la RDS, plus alte lucruri mai marunte... Totul se intampla in centrul orasului Rm. Valcea, langa sediul celor de la RDS. Am sunat la 112 rapid, am anuntat furtul, a venit politia, am intrat rapid in sediul RDS si am blocat numarul de telefonul ca sa nu se vorbeasca de pe el si sa-mi vina o factura astronomica mai tarziu si cam atat... Spun asta pentru ca nici in ziua de azi nu am aflat cine a furat poseta; bineinteles ca nici banii sau actele nu le-am recuperat. Dar aceasta intamplare nu s-a incheiat atunci, asa cum as fi crezut.

In luna februarie 2011, la mai bine de 2 ani de la aceasta intamplare nefericita, am primit de la RDS&RCS o instiintare care ma anunta ca sunt buna de plata pentru acel telefon mobil furat in 2008. Ei au observat ca acel numar de telefon nu mai este utilizat si mi-au dat trei variante:
  1. sa le restitui telefonul;
  2. sa platesc un abonament de 2 euro pentru el; intr-adevar, cei de la RDS nu percepusera abonament la el pana atunci, distribuisera acele telefoane gratuit, daca beneficiai si de alte servicii ale lor;
  3. sau sa platesc 30 Euro + TVA si, probabil, as fi pastrat telefonul si faceam ce vroiam cu el.
Doar ca eu nu mai aveam telefonul, deci nu-l puteam restitui si nici nu ar fi avut vreun rost sa platesc un abonament pentru ceva ce nu se mai afla in posesia mea. Dar nici sa platesc acei euro nu prea eram incantata, asa ca m-am dus la RDS sa le explic situatia, doar ca raspunsul lor a fost unul categoric: "Nu avem ce face, trebuie sa achitati cat mai rapid cei 30 de euro, altfel veti fi penalizata 1 euro/zi pentru fiecare zi de intarziere. Nu este vina noastra ca vi s-a furat telefonul." Aveau si ei partea lor de dreptate, fiindca in contract nu era stipulata o clauza anume care sa se refere la telefoanele furate...... dar, totusi...

Am iesit cam suparata de acolo, gandindu-ma ceva de genul: "Numai mie mi se poate intampla asa ceva.  A doua zi am platit cei 30 E + TVA (adica vreo 160 lei).

Va pot da un singur sfat: aveti cat de mult puteti grija de gentile, posetele voastre cand va aflati intr-o multime de oameni..... pentru ca puteti ramane fara ele......si sa nu cumva sa patiti ca mine.

3 comentarii:

  1. Am vorbit despre aceasta intamplare nefericita ,imi pare rau ca te-au ars la buzunar pentru telefonul care ti-a ost furat.
    Astia de la rds sunt un pic banditi ,ei spun ca ti-l dau gratuit dar de fapt este un fel de inchiriere gratuita, ti-l dau sa te folosesti doar de el si cand nu mai utilizezi numarul trebuie sa le dai si aparatul inapoi.Omul cand aude de cuvantul gratuit crede ca a devenit proprietarul unui lucru pe care nu trebuie sa-l plateasca!
    Eii... acuma are si paguba aceasta ceva benefic,acum esti mult mai atenta si mai vigilenta in locurile publice cand ai obiecte de valoare!
    sti cum se spune...tot patitu-i priceput..si daca nu casti bine ochii atunci deschizi punga!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce tampenie...nu am mai auzit de asa ceva. 30 de euro??? imi pare rau. stiu cum e si sa pierzi bani, si sa ti se fure telefonul, chiar din mana:(

    RăspundețiȘtergere
  3. Deni, iti dai seama ca am foarte suparata si cand am fost furata, dar si cand am platit acei 30$;eu sunt mai ghinionista, mi se intampla una buna si apoi 10 rele...

    Imi pare rau sa aud ca si tie ti s-a intamplat... :((

    RăspundețiȘtergere